בזק: הבית החכם גם ב-Apple Watch

שיתוף פעולה ראשון של סלבריטאית הרשת תום יער והפרזנטור הוותיק גידי גוב בקמפיין משולב, שכלל השקעה של 2.4 מיליון ₪ (במונחים ריאלים, לפי נתוני יפעת בקרת פרסום) בפרסום בטלוויזיה, מספר סרטונים, פעילות סנאפצ'אט ועוד. הפעילות השיווקית המגוונת הניבה למותג חשיפה של יותר מ-2 מיליון גולשים, והפכה אותו לקמפיין השלישי המדובר ביותר בכל 2016. יש לציין כי 75% מהשיח על המותג היה חיובי וכלל התעניינות בקמפיין ובפרזנטורים, בעוד 25% היו גולשים שניצלו את הקמפיין המתמשך ברשת כדי להגיב עם תקלות ושאלות על הבית החכם ועל מוצרים אחרים. הצלחתו של הקמפיין לא נמדדת רק בשיח הנקודתי על הפרסומת: בחודש דצמבר עלה השיח הכולל על בזק מ-3,500 ל-4800 שיחות (עלייה של 40%).


החברה המרכזית למשקאות: Original Taste - New Look (Fuze Tea)

השקת הבקבוקים החדשה של פיוז טי לוותה במשחק רשת ובסדרת סרטונים עם כוכבים צעירים ומוכרים וביניהם: קובי פרג', דורין אטיאס, שחר חסון, אורי חזקיה ונועה קירל. הסרטון המרכזי היה משחק איפור שגרף 1.3 מיליון צופים גם בפייסבוק וגם ביוטיוב. הסרטון שודר גם בערוצי הטלוויזיה, בעלות ריאלית של 2 מיליון ש"ח, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום. הקמפיין עצמו זכה לשיח של 600 גולשים, מעל 95% פירגנו למותג ולקמפיין: הגולשים, רובם צעירים, טענו כי מדובר בקמפיין מוצלח, צחקו על משחקי האיפור והצליחו לחבר את פיוז טי לערכים של חדשנות וכיף.


פלאפון Cyber: שרון פרי מתפשטת

בחודש ספטמבר דלפו לאינטרנט תמונות עירום שנגנבו ממכשיר הטלפון הנייד של שרון פרי, והובילו לחשיפה של אלפי פוסטים ברשת למגישה, שעד אז הייתה הרבה פחות מוכרת. פרי ופלאפון החליטו לנצל את החשיפה ולהעלות סרטון שבו שרון מתפשטת ומדברת על חשיבות ההגנה על הטלפון הנייד. העניין האקטואלי גרר 400 אלף צפיות לסרטון, אלפי לייקים, מאות שיתופים ו-700 שיחות על הקמפיין, כאשר בפרסום בתקשורת המערכתית הושקעו 800 אלף ש"ח (במונחים ריאלים) בלבד. עם זאת, רק 67% מהחשיפה לקמפיין הייתה חיובית והתעסקה בעיקר בנועזות של המותג ושל שרון פרי ופחות בפלאפון עצמה. שליש מהגולשים העדיפו להעיר על הניצול הציני והסקסיסטי של ההטרדה ההמונית שעברה פרי ואף האשימו אותה בבדיית כל האירוע על מנת להשיג קמפיין יוקרתי.


לוריאל: Garnier: Show Your Face

בחודש שעבר התגייס הזמר הצעיר נדב גדג' לצה"ל, וכבר הוא יוצא בקמפיין ראשון – הקליפ Show Your Face שעשה עבור המותג "גרנייה" בשילוב קליפים שנשלחו אליו על ידי הגולשים. מעורבתו של גדג' בקמפיין אוזכרה במספר פוסטים שפרסם הזמר עבור 50 אלף העוקבים שלו בפייסבוק ו-70 אלף העוקבים באינסטגרם, וכך זכה הקמפיין למעל 200 שיחות ויותר מחצי מיליון צפיות בסרטונים. מעל 95% מהם הביעו אהדה, שהתחלקה בעיקר לאוהדים הצעירים של הזמר, אך גם נרשמו המלצות חיוביות על מותגי הפנים של גרנייה. זאת במקביל להשקעה זעומה של פחות מ-100 אלף ש"ח (במונחים ריאלים) בפרסום במדיה המערכתית.


קבוצת מבנה: הגבר שלך לא זכר

בתחילת החודש החל שיח ברנז'אי על הקמפיין בעקבות הצבת באנרים ורודים באתרים מרכזיים ואוטובוס ורוד עם הכיתוב "הגבר שלך לא זכר" שהסתובב בגוש דן. רבים הימרו כי מדובר בקמפיין לאמצעי מניעה או אלימות נגד נשים, מה שהגביר את השיח ברשת. רק לקראת סוף החודש הוצג הסרטון של הקמפיין המסביר כי מדובר בקבוצת מבנה, והכוונה ב"לא זכר" מתייחסת לרכישת מתנות. ההפתעה שבקמפיין הובילה לגל שני של שיח, בתוכו גם כאלה שאהבו את הקריאייטיב המבריק וגם כאלה שאהבו פחות וציפו לביצוע אחר. סך הכל רשם הקמפיין 60% אהדה ו-40% ביקורת, רובם כאמור שיחות ברנז'איות על הקמפיין ללא שיח על קבוצת מבנה. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום הושקעו בקמפיין 1.3 מיליון ש"ח במונחים ריאליים.


לדברי רביב טל, מנכ"ל Vigo, החודש ניכרת הצלחה בסרטונים המבוססים על סלבריטאים. מעניין לראות כי בשנה האחרונות מרבית המותגים גייסו לשורותיהם סלבריטאי רשת, שהתווספו או החליפו את הפרזנטורים הרגילים: תום יער הצטרפה לגידי גוב בבזק, אמנים כגון נועה קירל ושחר חסון בסרטון של פיוז טי, נדב גדג' בפיוז טי ושרון פרי – גיבורת הרשת האחרונה – בסרטון של פלאפון. התוצאה אינה רק בהיקף הצפיות אלא גם בהיקף השיח והשיתופים הרבים שהקמפיין מייצר.