דירוג שני של מדד המדוברות של  חברת VIGO המתמחה בניטור וניתוח השיח במדיה החברתית ושל קהילת הפייסבוק "מנהלי שיווק מצייצים"; במקום הראשון זה החודש השני ברציפות: משרד הפרסום ראובני פרידן, והפעם עם קמפיין השירות של HOT שזכה ל-1.1 מיליון חשיפות ברשת; במקום השני הקמפיין של קוקה קולה ו-Gett עם מיליון חשיפות. במקום השלישי - הקמפיין "אבי קישטה" של באומן בר ריבנאי וביטוח ישיר.



ניתוח הקמפיינים המובילים לחודש מאי מראה לנו 2 אלמנטים שמעוררים את הגולש הישראלי: מחד אנו נחשפים לשני קמפיינים בתחום השירות (הוט וביטוח ישיר), תחום שזוכה בכל חודש ליותר מ-20 אלף שיחות ברשת, מרביתן תלונות וביקורות על פלטפורמות השירות הטלפוניות. מנגד, הגולשים העלו לשיחת היום 3 קמפיינים (קוקה קולה, ביטוח ישיר והכללית) שהצליחו לשלב תוכן מקורי עם כלים טכנולוגיים חדשניים (דוגמת הפייסבוק Live או שילוב הטלוויזיה והסמארטפון). קמפיינים אלה, שמצליחים לעורר אצלנו רגשות (כעס על שירות או התפעלות מחדשנות), הפכו למדוברים ביותר במדיה החברתית בחודש האחרון:


הוט: קמפיין השירות

מהלך השירות של HOT שהושק החודש הצליח ליצור את היקף השיח הגבוה ביותר ברשת, עם עלייה של 40% בהיקף השיחות שנרשמו על שירות הלקוחות של המותג ושיפור משמעותי בסנטימנט השיח (ירידה מ-88% ביקורת ל-63% בלבד). הקמפיין כלל שילוב של פרסומות טלוויזיה מושקעות (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום מדובר בהשקעה ריאלית של 3 מיליון ₪ בחודש מאי, במקום השני אחרי המשביר לצרכן), סרטוני רשת שהגיעו ל-400 אלף גולשים ומבצעי מענה אונליין של נעמי כפית מ"הבורר" (לירית בלבן) בדף הפייסבוק של החברה.

נושא השירות בחברות התקשורת, שגם כך זוכה לאלפי אזכורים ברשת מדי חודש, הפך למרכז שיחת הגולשים בשבועות האחרונים. אמנם חלק מהגולשים שבעים מהבטחות ומגלים סקפטיות כלפי המהלך של HOT, אך לצדם עשרות גולשים החלו משתפים בחוויית שירות טובה לה זכו לאחרונה. שינוי כזה עשוי לאורך זמן לשנות את המיצוב הבעייתי שדבק בחברה בתחום השירות.

 


קוקה קולה: שילוב טכנולוגי בין הטלוויזיה והסמארטפון

בחודש מרץ השיקו קוקה קולה ו-Gett (גט טקסי לשעבר) אפליקציה משותפת שזיהתה את פרסומת קוקה קולה משודרת בטלוויזיה ואפשרה הזמנת בקבוקים עד הבית באמצעות Gett. שיתוף הפעולה נבחן לאורך ערב אחד ועורר שיח מצומצם בעיקר בדפי הפייסבוק של המותגים. בחודש מאי העלתה קוקה קולה לדף הפייסבוק שלה סרטון המסביר את המהלך כולו. הפוסט, שקודם גם באמצעות מימון, הצליח לגרוף ויראליות שיא: כמיליון צפיות לסרטון ו-1.8% מעורבות (היחס בין היקף האינטראקציות לכמות האוהדים לדף) – נתונים הגבוהים פי עשרה מהפוסט הממוצע ברשת.

השילוב בין אמצעי המדיה, בין האונליין והאופליין ובין המימד התקשורתי לפיזי העמיקה את החיבור הרגשי שקוקה קולה מיטיבה ליצור לקהל הרחב והפכה את הפרסומת למדוברת ביותר ברשתות החברתיות החודש.


ביטוח ישיר: קמפיין השירות של אבי קישטה

בחודש מאי רץ ברשת סרטון פרסומת ביתי של מפריח היונים אבי קישטה. הסרטון צבר 300,000 צפיות, מאות שיתופים ואלפי שיחות של גולשים שניסו להבין במי מדובר. רק כעבור כשבוע שודרה הפרסומת של "ביטוח ישיר" בטלוויזיה ובפייסבוק, ובה נעשה שימוש באבי קישטה ביחד עם צמד היונים המייצגות את המותג. בשלב זה השיח על אבי קישטה היה גבוה והוביל ישירות לשיח על ביטוח ישיר, בעיקר בקרב צעירים ובני נוער שהתעניינו בסרטון המקורי.


בזק בינלאומי: אינדק סייבר וול

בזק בינלאומי ממשיכים בקו הפרסומות עם מפורסמים שונים לצד התוכי, ומושכים את הגולשים לצפייה באמצעות קליקבייטס לזיהוי הידוען. החודש עלה הקמפיין ל"סייבר וול" בשיתוף יוצר וכוכב פאודה ליאור רז, והפרסומת הופקה ברוח הסדרה. גם הסרטון הזה רשם היקף שיא של צפיות (780 אלף) אך למדדי מעורבות נמוכים יותר ביחס לסרטונים אחרים. הפחת חיים בסדרה עתירת השבחים שהסתיימה לפני שנה, לצד הפצה משולבת של הסרטון ברשת ובטלוויזיה הובילה לשיח גבוה על הקמפיין, אך השיח תורגם למעט מאוד שיחות דווקא על המוצר עצמו.


כללית/בלינסון: יום שידורי LIVE

אחד השימושים המסחריים/שיווקיים הראשונים בישראל לפייסבוק LIVE התבצע במחצית ינואר על ידי שירותי בריאות כללית ובית החולים בלינסון, שהציגו סדרה של עשרות סרטונים חיים מפעילויות שונות בבית החולים באותו היום. הסרטונים גם זכו להיקף צפיות נרחב וגם עוררו שיח על הקופה החדשנית ועל השימוש המקורי בטכנולוגיה.